Instruktioner och villkor

• Anmälningen är alltid bindande.
  • Rasta din hund före skolningstillfället. Ha bajspåsar med dig och städa möjliga lämningar.
  • Mata inte din hund före skolningstillfället. Ge kvällsmaten först efter skolningen, ifall skolningen är på eftermiddagen eller kvällen.
  • Håll hunden kopplad, om du inte separat har fått låv att släppa den löst. Hundarna ska inte låta hälsa eller leka före skolningstillfället.
  • En tik i löptid kan inte delta i inomhuskursen.
  • Kom till skolningarna endast med en frisk hund. En hund som kastat upp, haft diarre eller ömt någonstans inom ett dygn ska inte delta.
  • Din hund koncentrerar bäst på dig då du själv koncentrerar dig på den. Sätt din telefon på ljudlöst och glöm arbetsförspänningen och andra bekymmer. Koncentrera dig även på de andras övningar.
  • Du lär dig mycket genom att se på andras övningar och du får goda tips för övningar hemma.
  • Var och en har ansvar för sin egen hund, så på skolningsplan som under promenaden. Hundens förare ansvarar för sin hunds trygghet och möjliga skador den orsakar för föremål, personer eller djur. Skolaren ansvarar för skolningen och handledningen, inte för enstaka hundar.

Frånvaron

• Möjliga frånvaron ska anmälas så snabbt som möjligt till skolaren, helst senast två timmar före början av skolningstillfället.
  • Frånvaron kan anmälas antingen genom telefonsamtal eller ett meddelande (vanligt eller WhatsApp) till skolaren 041-5338962.
  • Frånvaron som inte orsakas av företaget ersätts ej.
  • Vid fall av flera (4-7) gångers kurser kan en (1) kursdag ersättas utan orsak med en privatlektion (ca. 20 minuter) eller med en lektion under en utprickad ersättningsdag, i fall av att deltagaren är förhindrad från att delta i den egentliga kursdagen. Vissa kurser har avvikande regler, vilka är skrivna i kursinformationen och -brevet.
  • Övriga kursdagar ersätts eller flyttas ej. En detaljerad skolningsinformation från den missade kursdagen skickas per e-post.
  • Ifall skolaren insjuknar har företaget rätt att flytta enstaka kurstillfällen till senare eller komma överens om ett ersättande tillfälle.

Avbokningsvillkor

• För en betald kurs debiteras 50 % av kursavgiften ifall avbokningen sker senare än 8 dagar före kursens början. Ifall deltagaren avbokar senare än två dagar före kursens början debiteras 100 % av kursavgiften och den återställs ej.
  • Privatskolningar kan flyttas ifall det meddelas under föregående dygn. Avbokning eller förflyttningsförfrågan meddelade under samma dygn kostar 50 % av priset och då kommer vi överens om en ny tidpunkt.